Ρητό της ημέρας :  Η ανάσταση του Χριστού είναι το πιο έγκυρο και μαρτυρημένο γεγονός της αρχαίας ιστορίας.   ΓΡΕΡΕΡ, Ιστορικός
ΑΡΘΡΑ

Κλείσιμο ΑΘΕΙΣΜΟΣ-ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΑΙΡΕΣΕΙΣ-ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ

Κλείσιμο ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Κλείσιμο ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΠΑΤΕΡΕΣ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Κλείσιμο ΒΙΟΗΘΙΚΗ

Κλείσιμο ΓΑΜΟΣ-ΣΧΕΣΕΙΣ-ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

Κλείσιμο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΕΞΕΛΙΞΗ

Κλείσιμο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Κλείσιμο ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ-ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΝ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ/ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Κλείσιμο ΙΣΛΑΜ

Κλείσιμο ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ-ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ

Κλείσιμο ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΙΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

Κλείσιμο ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΦΥΣΗ

Κλείσιμο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Κλείσιμο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ-ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ

Κλείσιμο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

   επισκέπτες

   επισκέπτες online

ΑΓΓΕΛΙΑ
ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ - Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΤΩΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΤΩΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

-Απάντηση στούς ‘λόγιους’ του «Σεμιναρίου του Ιησού»-

  Συχνά τα ΜΜΕ προβάλλουν τις απόψεις των ηγετών του λεγόμενου «Σεμιναρίου του Ιησού», μια ομάδα αυτοαποκαλούμενων φιλελεύθερων «λόγιων».  Πιστεύουν ότι είναι αδύνατο για τα Ευαγγέλια να είναι ιστορικά ακριβή επειδή αναφέρουν πράγματα που απλά δεν μπορούν να συμβούν, όπως αναστάσεις νεκρών και πολλαπλασιασμός τροφών. Επειδή θαύματα δεν μπορούν να συμβούν, οι αναφορές της Καινής Διαθήκης πρέπει να είναι κατασκευασμένες. Γι’ αυτό τα Ευαγγέλια δεν είναι ιστορικά, αλλά περιέχουν απλές εξωραϊσμένες  διηγήσεις από τους συγγραφείς των Ευαγγελίων, που αναζητούσαν να κρατήσουν τον Χριστιανισμό ζωντανό, μετά τον θάνατο του Ιησού πάνω στο σταυρό. Φυσικά η ομάδα του Jennings δεν μπορεί να δώσει καμία καλή απάντηση  σχετικά με το γιατί οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης υπέφεραν πολύ (δες Α΄ Κορινθίους 4:9-13, Β΄ Κορινθίους 11:24-29) ΚΑΙ ΠΕΘΑΝΑΝ υπερασπίζοντας την αλήθεια του ό,τι δίδασκαν. Ποιος με υγιές μυαλό θα υπέφερε πολύ και έπειτα θα έφθανε μέχρι τον θάνατο, υπερασπίζοντας κάτι που γνώριζε ότι ήταν ένα ψέμα που δημιούργησε αυτός από την φαντασία του; Μια τέτοια θέση είναι ανοησία.

  Σε κάθε περίπτωση, το κύριο σημείο που θέλω να δώσω έμφαση σε σένα είναι ότι το Σεμινάριο του Ιησού ΔΕΝ ξεκινά με ιστορική απόδειξη, αλλά με ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ –προϋποθέσεις ενάντια στο υπερφυσικό- και αυτές οι προϋποθέσεις κυβερνούν όλα ότι αυτοί λένε.  Επειδή τα μέλη του Σεμιναρίου του Ιησού ξεκινούν με την «λογική» και «επιστημονική» άποψη ότι τα θαύματα είναι απλώς μύθοι, οι προϋποθέσεις τους αυθαίρετα διαγράφουν τα θαυματουργικά συμβάντα πριν ακόμη το παιχνίδι αρχίσει. Τέτοια ελαττωματική μεθοδολογία αναγκαία οδηγεί σε ελαττωματικά συμπεράσματα.

 

Η ΧΡΟΝΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ

 Η αναφορά του Jennings προτείνει για τα Ευαγγέλια μια πολύ μεταγενέστερη χρονολόγησή τους, και γι’ αυτό τα θεωρεί πως  δεν είναι άξια εμπιστοσύνης. Αντίθετα με αυτή την άποψη, η απόδειξη δείχνει ότι τα Ευαγγέλια θα πρέπει να χρονολογηθούν νωρίς. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο απόστολος Παύλος πέθανε κατά τη διάρκεια του διωγμού από τον Νέρωνα, που έλαβε χώρα το 64 μ.Χ. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο απόστολος Παύλος ήταν ΑΚΟΜΗ ΖΩΝΤΑΝΟΣ προς το τέλος του Βιβλίου των Πράξεων. Αυτό σημαίνει ότι οι Πράξεις γράφτηκαν πριν το 64 μ.Χ. Περαιτέρω γνωρίζουμε ότι ο Λουκάς έγραψε το Ευαγγέλιό του («Κατά Λουκά») ΠΡΙΝ γράψει το Βιβλίο των Πράξεων, το οποίο σημαίνει ότι το Κατά Λουκά γράφτηκε πιθανόν κατά το 60 μ.Χ., που τοποθετεί αυτό ΠΟΛΥ νωρίτερα απ’ ότι το Σεμινάριο του Ιησού είναι πρόθυμο να παραδεχτεί, με τις φιλελεύθερες προκαταλήψεις του.

    Είναι επίσης σημαντικό να σημειώσουμε ότι ο Ματθαίος, ο Μάρκος, ο Λουκάς και ο Ιωάννης δεν αναφέρουν την καταστροφή της Ιερουσαλήμ και του Ιουδαϊκού ναού το 70 μ.Χ. από τον Τίτο και τις ρωμαϊκές λεγεώνες του. Εάν τα Ευαγγέλια γράφονταν μετά από αυτό το τρομερό γεγονός (το οποίο στους ανθρώπους που ζούσαν τότε ήταν στο ίδιο επίπεδο με το σύγχρονο ολοκαύτωμα),  οπωσδήποτε θα έλεγαν κάτι σχετικά με αυτό.  Επειδή δεν λένε τίποτε περί αυτού, πολλοί λόγιοι πιστεύουν ότι αυτό αποτελεί καθοριστική απόδειξη ότι τα Ευαγγέλια γράφτηκαν νωρίς (δηλαδή, πριν το 70 μ.Χ.). Χρονολογικά, υπάρχει ισχυρή απόδειξη ότι η Α΄ Τιμόθεον γράφτηκε από τον απόστολο Παύλο το 63 μ.Χ., και αυτός κάνει αναφορά στο Κατά Λουκά Ευαγγέλιο στο κεφάλαιο 5, εδάφιο 18 (που σημαίνει ότι το Κατά Λουκά Ευαγγέλιο έπρεπε να έχει γραφτεί πριν το 63 μ.Χ.).

  Περαιτέρω, αντίθετα προς το Σεμινάριο του Ιησού, η ευαγγελική άποψη  για τον Ιησού Χριστό ΕΙΝΑΙ αληθινά βασισμένη πάνω στην μαρτυρία αυτοπτών μαρτύρων. Καθώς η Β’ Πέτρου 1:16, μεταγλώττιση ‘ΒΙΒΛΟΣ’ το τοποθετεί, «Γιατί δεν σας γνωρίσαμε τη δύναμη και την παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού έχοντας ακολουθήσει σοφιστικούς μύθους, αλλά γίναμε αυτόπτες μάρτυρες της μεγαλειότητας εκείνου» . Η Α’ Ιωάννου 1:1, μεταγλώττιση ‘ΒΙΒΛΟΣ’ παρόμοια επιβεβαιώνει, «Αυτό που ήταν από την αρχή, αυτό που έχουμε ακούσει, αυτό που έχουμε δει με τους οφθαλμούς μας, αυτό που είδαμε με θαυμασμό και τα χέρια μας ψηλάφησαν, για το Λόγο της ζωής».

 

ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ

  Συχνά ο Peter Jennings ή  οι ομοϊδεάτες του, θα κάνουν την δήλωση ότι ένα Ευαγγέλιο περιέχει κάποια πληροφορία που δεν την περιέχει ένα άλλο Ευαγγέλιο. Το λένε αυτό σαν να αποτελεί μια ακλόνητη απόδειξη αντίφασης. Αυτό είναι ανόητο. Εάν όλα τα τέσσερα Ευαγγέλια ήταν τα ίδια, χωρίς διαφορές, οι κριτικοί θα φωνάζανε «συμπαιγνία» πάνω σε αυτό το θέμα. Το γεγονός ότι τα Ευαγγέλια έχουν διαφορές δείχνει ότι δεν υπήρξε καμία κρυφή συνεννόηση, αλλά μάλλον αυτά αντιπροσωπεύουν τέσσερις διαφορετικές (αλλά εμπνευσμένες) αφηγήσεις των ίδιων γεγονότων. ΄Ενας δεν πρέπει να υποθέτει ότι μια ΜΕΡΙΚΗ αφήγηση σε ένα ευαγγέλιο είναι μια ΕΣΦΑΛΜΕΝΗ αφήγηση. Οι μερικές αφηγήσεις, παρμένες μαζί, μας δίνουν την πλήρη αφήγηση ως προς το τι συνέβη.  Απλά επειδή δύο ή περισσότερες αφηγήσεις του ίδιου γεγονότος διαφέρουν, αυτό δεν σημαίνει ότι η μία αποκλείει την άλλη. Ποτέ, μα ποτέ μην υποθέσεις ότι το ΑΝΕΞΗΓΗΤΟ είναι ΑΝΕΡΜΗΝΕΥΤΟ.

  Περαιτέρω, ο Jennings και οι ομοϊδεάτες του συχνά δίνουν το απατηλό «επιχείρημα από την σιωπή». Για παράδειγμα, επιχειρηματολογούν ότι το ένα Ευαγγέλιο δεν κάνει αναφορά στο άκουσμα της φωνής του Θεού κατά το βάπτισμα του Ιησού, σαν αυτό να θεμελιώνει μια ‘αντίφαση’ με  άλλα Ευαγγέλια που δεν αναφέρουν την φωνή. Τέτοια «επιχειρήματα εκ της σιωπής» είναι αθέμιτα. Εάν είμαι σε μια εκκλησία και αναφέρω το «παιδί μου Χρήστο», αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχω επίσης έναν γιο με το όνομα Δαβίδ. Το να έρθω στο συμπέρασμα ότι δεν έχω γιο με το όνομα Δαβίδ, απλά επειδή δεν αναφέρθηκα σ’ αυτόν στην εκκλησία, θα ήταν ένα επιχείρημα από την σιωπή. Κανείς λογικός –και βεβαίως, κανείς αληθινός λόγιος κάθε είδους- δεν θα αποδέχονταν ένα επιχείρημα εκ της σιωπής σαν θεμιτή μορφή επιχειρηματολογίας. Ακόμη όμως, οι «λόγιοι» του Σεμιναρίου του Ιησού επιδιώκουν  σταθερά αυτή την εσφαλμένη γραμμή συλλογισμού.

 

Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

 ΄Ισως περισσότερο ενοχλητικό σε μένα προσωπικά ήταν οι πολλές φορές που υπονοούν ή ευθέως δηλώνουν ότι ο Χριστιανισμός δανείστηκε από τις Ελληνικές παγανιστικές θρησκείες. Αυτοί παραθέτουν την παρθενική γέννηση ως ένα παράδειγμα. Η πραγματικότητα, εάν κοιτάξεις στην Ελληνική μυθολογία και παγανισμό, είναι ότι οι αρσενικοί θεοί τους έρχονταν κάτω και είχαν σεξ με ανθρώπινες γυναίκες και  γεννούσαν υβριδικά πλάσματα. Αυτό που συνέβη δεν είναι από την άποψη της παρθενικής γέννησης. Ο Ιησούς είναι ΑΙΩΝΙΑ ΘΕΟΤΗΤΑ. Όταν το ΄Αγιο Πνεύμα  επισκίασε την Μαρία, αυτό ήταν ειδικά για να παράγει μια ανθρώπινη φύση μέσα στην μήτρα της ώστε ο αιώνιος Υιός του Θεού να μπει μέσα, έπειτα από το οποίο γεννήθηκε ως Θεάνθρωπος (100% τέλειος Θεός και 100% τέλειος άνθρωπος) εννέα μήνες αργότερα. Αυτό είναι ολοκληρωτικά διαφορετικό από τον Ελληνικό παγανισμό.

  Επίσης επιχειρηματολογείται ότι ο Χριστιανισμός  δανείστηκε τα «θαύματά» του –τέτοια όπως την μετατροπή του νερού σε κρασί, το περπάτημα πάνω στο νερό και την ίδια την ανάσταση- από την Ελληνική παγανιστική μυθολογία. Ο Dr.Ronald Nash έχει απαντήσει πειστικά αυτούς τους  άτοπους ισχυρισμούς. Παρακάτω είναι μια περίληψη των σημείων-κλειδιών που βασίζονται σε ένα άρθρο που έγραψε ο Nash. Ο Nash επιχειρηματολογεί:

  •        Πολλές δήθεν ομοιότητες μεταξύ του Χριστιανισμού και των Ελληνικών παγανιστικών θρησκειών είναι είτε πολύ μεγαλοποιημένες ή φτιαχτές. Οι φιλελεύθεροι λόγιοι (τέτοιοι όπως εκείνων στο ‘Σεμινάριο του Ιησού’) συχνά περιγράφουν τις παγανιστικές τελετές με γλώσσα που δανείστηκαν από τον Χριστιανισμό, και ως εκ τούτου τις κάνουν να εμφανίζονται να είναι «παράλληλα» δόγματα.
  •        Οι χρονολογίες για τέτοιους ισχυρισμούς είναι όλες λάθος. Ο Nash γράφει: «Σχεδόν όλες οι πηγές μας πληροφοριών σχετικά με τις παγανιστικές θρησκείες που δήθεν επηρέασαν τον πρώιμο Χριστιανισμό χρονολογούνται πολύ αργά. Συχνά βρίσκουμε συγγραφείς να παραθέτουν από ντοκουμέντα γραμμένα 300 χρόνια αργότερα…Πρέπει να απορρίψουμε την υπόθεση ότι απλά επειδή μια παγανιστική θρησκεία είχε μια συγκεκριμένη πίστη ή πρακτική τον 3ο ή 4ο αιώνα μετά Χριστόν, αυτή είχε και την ίδια πίστη ή πρακτική τον 1ο αιώνα.»
  •         Ο Καινοδιαθηκικός λόγιος Bruse Metzger παρατίθεται από τον Nash: «Δεν πρέπει άκριτα να υποθέτουμε ότι τα Μυστήρια πάντοτε επηρέασαν τον Χριστιανισμό, διότι δεν είναι μόνο δυνατό, αλλά και πιθανό σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, η επιρροή να κινήθηκε στην αντίθετη κατεύθυνση». Ο Nash σημειώνει ότι δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι οι ηγέτες των παγανιστικών αιρέσεων, που προκλήθηκαν με επιτυχία από τον Χριστιανισμό,  θα έπρεπε να κάνουν κάτι για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση. Τι καλύτερο δρόμο για να κάνουν αυτό, είχαν, παρά να προσφέρουν ένα παγανιστικό υποκατάστατο; Οι προσπάθειες των παγανιστών να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη επιρροή του Χριστιανισμού με το να τον μιμηθούν αυτόν, φαίνονται καθαρά στα μέτρα που πάρθηκαν από τον Ιουλιανό τον Παραβάτη.
  •        Ο Μυστικισμός των μυστηριακών θρησκειών ήταν ουσιαστικά μη ιστορικός. Η θρησκεία του Χριστιανισμού είναι ΕΔΡΑΙΩΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ.
  •        Οι μυστηριακές θρησκείες ήταν μη αποκλειστικές. Ο Χριστιανισμός, αντίθετα, είναι αποκλειστικός. Μόνο ο Ιησούς είναι ο δρόμος της σωτηρίας.

  Κλείνω με την σκέψη ότι ποτέ δεν έχει υπάρξει ένας καιρός όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για απολογητικές διακονίες απ’ ότι σήμερα. Οι επιθέσεις ενάντια στην υπόθεση του Χριστού είναι ακατάπαυστες, και χρειαζόμαστε να σταθούμε μαζί στο μέτωπο της επίθεσης.

 

                                                        Ron Rhodes

Πρόεδρος του Reasoning from the Scriptures Ministries

Πηγή: REASONING FROM THE SCRIPTURES NEWSLETTER-6 Ιουλίου 2000-Μεταφράστηκε και δημοσιεύεται κατόπιν ευγενικής αδείας του κ.Ron Rhodes. Website: http://home.earthlink.net/~ronrhodes

Ημερομηνία καταχώρησης : 29/01/2009 @ 05:25
Τελευταία ενημέρωση : 29/01/2009 @ 05:25
Κατηγορία : ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
Η σελίδα διαβάστηκε 2440 φορές


Print preview Print preview     Τυπώστε την σελίδα Τυπώστε την σελίδα


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Εγγραφείτε στην Ομάδα Αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ για να μπορώ να σας ενημερώνω για ενδιαφέροντα χριστιανικά άρθρα, επιλεγμένες ειδήσεις χριστιανικού ενδιαφέροντος, όπως και για νέες κυκλοφορίες χριστιανικών βιβλίων και μοναδικών προσφορών.
Η λίστα αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ανήκει στις ιστοσελίδες www.diakrisis.gr και www.christianbook.gr. Αφού εγγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε μπορείτε να διαγραφείτε εύκολα και απλά.
Όσοι εγγραφείτε θα λάβετε ως δώρο το θαυμάσιο βιβλίο ΓΙΑΤΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΥΠΕΡΕΧΕΙ σε pdf. Μετά την εγγραφή σας θα μπορείτε να το κατεβάσετε από την κατηγορία ΑΡΧΕΙΑ της ομάδας αλληλογραφίας ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ: http://groups.google.gr/group/erevnitis?hl=el.
Για να εγγραφείτε εύκολα και γρήγορα στείλτε κενό email στο erevnitis+subscribe@googlegroups.com και αυτόματα θα εγγραφείτε. :

Ομάδες Google
diakrisis
Επισκεφτείτε την παρούσα ομάδα


ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ




ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ
Επισκεφτείτε το ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Πατήστε ΕΔΩ για το Ιστολόγιο ΛΟΓΙΑ ΘΕΟΥ.

Μιλάμε για τον ζωντανό Ιησού Χριστό!
^ Πάνω ^